10/01/2017
Més de 7.000 usuaris del Servei Local de Teleassistència Domiciliària
El perfil majoritari és el d’una dona d’uns 80 anys que viu sola i té un nivell d’autonomia mitjà.
Aquest programa de Dipsalut ha tancat el 2016 amb més de 7.000 usuaris en el conjunt dels 222 municipis gironins. Això representa un augment de cinc-cents usuaris respecte l’any anterior.
Es tracta d’un servei públic d’atenció domiciliària que permet millorar l’autonomia de les persones grans (de més de 65 anys) que viuen soles o passen moltes hores soles. Aporta més qualitat de vida als usuaris en oferir-los seguretat, companyia i atenció permanent les 24 hores i els 365 dies de l’any.
Els usuaris porten un penjoll que es connecta al telèfon fix i que té una cobertura d’uns 80 metres. Si pateixen una caiguda o qualsevol altre incident, han de prémer el botó que hi ha enmig del penjoll. Immediatament, el centre d’atenció del servei rep l’alerta, identifica l’usuari, mira de contactar-hi i, segons l’emergència de la que es pugui tractar, avisa els serveis mèdics, els familiars o desplaça els seus professionals fins al domicili.
A casa de l’usuari també s’hi poden instal·lar dispositius de seguretat que alerten automàticament si es detecten condicions anòmales com fum, gas, o falta de moviment dins la casa.
El servei, però, no es limita a atendre emergències sinó que ofereix un tracte personalitzat. Periòdicament es realitzen trucades i visites de seguiment per comprovar l’estat i les condicions en què viu la persona o, simplement, per conversar i ajudar a combatre situacions de soledat. També es dóna un cop de mà als avis i àvies en activitats quotidianes com ara prendre’s adequadament la medicació.
Tots els ajuntaments de la demarcació de Girona compten amb aquest servei, a través de les àrees bàsiques de serveis socials.