Notícies

 

Prevenir els efectes adversos associats a la calor

Detall del botó de la teleassistència

23/07/2019

Prevenir els efectes adversos associats a la calor

Cada estiu, el Servei local de Teleassistència activa el protocol de temperatures extremes. Inclou trucades i visites als usuaris, especialment als més fràgils, per fer-los el seguiment i traslladar-los consells pràctics per reduir els efectes negatius de les altes temperatures sobre la salut.

Aquestes accions es reforcen en episodis d'onada de calor com el que estem patint.

 

Les recomanacions per reduir les conseqüencies negatives de les altes temperatures en la salut de les persones grans i/o amb malalties cròniques que es traslladen als usuaris del Servei, bàsicament, són:


- Evitar sortir al carrer a les hores de més calor, entre les 12 h i les 17 h


- Protegir-se del sol amb barrets i amb crema


- Vestir roba lleugera i de colors clars


- Buscar l’ombra i procurar passar estones en espais frescos o climatitzats


- Reposar amb freqüència i evitar tasques que requereixin esforç físic


- Beure aigua (de 6 a 8 gots al dia)


- Evitar l’alcohol, les begudes ensucrades i la cafeïna


- Menjar lleuger i procurant que no sigui molt calent


- Mantenir la casa fresca, abaixant les persianes de dia


- Aprofitar que a la nit baixen les temperatures per pujar-les i ventilar tota la llar


- Refrescar l’ambient amb ventiladors o aire condicionat quan apreti més la calor


Els professionals del Servei demanen que se’ls contacti de seguida (prement el botó vermell del penjoll o la polsera) si es nota algun d’aquests símptomes:


- Mal de cap intens, mareig, nàusees o vòmits


- Debilitat o desorientació


- Pell molt calenta, vermella i seca


- Temperatura massa alta o massa baixa


- Pols arítmic


- Rampes a les extremitats


Els Servei és actiu les 24 hores. A casa, és important portar el penjoll o la polsera sempre a sobre; també per dutxar-se (es pot mullar) i per dormir. D'aquesta manera es pot alertar de seguida en cas de caigudes o altres incidents.

 

Cal recordar que, a més d’atendre emergències que puguin patir les persones usuàries, el Servei local de Teleassistència és eminentment preventiu i, amb accions com aquestes, vetlla pel dia a dia de les persones usuàries.

 

Dipsalut proveeix el Servei local de Teleassistència, juntament amb els municipis de la demarcació de Girona, els Consells Comarcals i els Consorcis d’Acció Social.

Dades de contacte

Parc de Recerca i Innovació de la UdG

Edifici Jaume Casademont

C/ Pic de Peguera, 15

La Creueta - 17003 - Girona

Tel. 972 41 47 20 - Fax. 972 41 47 30

info@dipsalut.cat

Localització