Notícies

 

Seguiment a persones grans i amb malalties cròniques

Imatge d'arxiu d'una teleoperadora al Centre d'Atenció del Servei local de Teleassistència

07/04/2020

Seguiment a persones grans i amb malalties cròniques

El Servei local de Teleassistència està en contacte permanent amb els usuaris que tenen més risc de presentar complicacions en cas de contraure la Covid-19. Les prioritats són atendre immediatament les emergències i garantir la cobertura de les necessitats bàsiques.

Des que es va activar el Pla Procicat i el Pla de Contingència del Servei -el passat 12 de març, amb motiu del coronavirus- i fins aquest 2 d'abril, s'han dut a terme 4.965 trucades de seguiment a les persones usuàries de la teleassistència pública de les comarques gironines.

La prioritat és detectar, amb celeritat i per actuar amb immediatesa, diferents situacions de risc o d’emergències que puguin sorgir, com ara urgències mèdiques o circumstàncies especials, com per exemple la manca de cobertura de necessitats bàsiques, entre d’altres.

El seguiment i l’atenció a les persones usuàries es fa en coordinació amb els serveis socials de cada comarca o municipi. En la gestió d’aquestes emergències, segons cada situació, el Servei local de Teleassistència mobilitza les unitats mòbils del servei (que compten els equips de protecció individual reglamentaris) o d’altres recursos públics d’emergències, així com el contacte amb els familiars que la persona usuària hagi indicat.


Des del 12 de març i fins el 2 d’abril, s'han atès 426 emergències, de les quals 17 estan relacionades amb el coronavirus, que es gestionen amb el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) perquè es pugui actuar segons les característiques de cada cas.

Les professionals del centre d'atenció del Servei també s'encarreguen d'aportar consells de prevenció, resoldre els dubtes de les persones usuàries, informar de la simptomatologia de la Covid-19 i de subratllar la importància de contactar-les immediatament si se sospita tenir la malaltia. També es posen a disposició de les persones usuàries per poder assegurar el seu benestar, tant pel que fa a necessitats materials urgents, com també d’acompanyament emocional. Bona part de les persones usuàries viuen soles (el 51,91%) i, en aquestes setmanes, amb molt poca (o cap) possibilitat d'interacció social.

Cal recordar que, mentre duri la situació d'emergència, el Servei local de Teleassistència ha habilitat una línia gratuïta 900, de manera excepcional. Aquest servei està adreçat a persones que viuen soles i amb factors que s’associen a un risc més gran de presentar complicacions si contrauen la covid-19 i que no compten amb el servei de teleassistència a la seva llar. També va dirigit a persones a les que s'ha diagnosticat la malaltia. A l’altre costat del telèfon s’hi troba l’equip de professionals del Centre d’Atenció del Servei local de Teleassistència a les comarques gironines. Qui estigui interessat a disposar-ne (o les seves famílies) s'ha d'adreçar als serveis socials municipals o comarcals. Allà li donaran la informació detallada i, si s'escau, li tramitaran l'alta.

 

Fins aquest 3 abril, s’han rebut 233 sol·licituds de servei en aquesta línia 900, amb una mitjana de 40 sol·licituds d'alta al dia.


Dades de contacte

Parc de Recerca i Innovació de la UdG

Edifici Jaume Casademont

C/ Pic de Peguera, 15

La Creueta - 17003 - Girona

Tel. 972 41 47 20 - Fax. 972 41 47 30

info@dipsalut.cat

Localització