De conformitat amb la Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, així com del Reglament d’execució (UE) 2016/7 de la Comissió de 5 de gener del 2016 pel que s’estableix el formulari normalitzat del document europeu únic de contractació, en tots aquells procediments de contractació d’obres, serveis i subministraments subjectes a regulació harmonitzada, l’òrgan de contractació acceptarà com a prova preliminar dels compliment dels requisits previs per participar en el procediment de licitació el “document europeu únic de contractació”.
Aquest document és una declaració formal i actualitzada de l’empresa interessada, que confirma que l’empresa compta amb les condicions d’aptitud exigides, incloses la de no estar incurs en prohibició de contractar, que compleix amb els requisits de solvència econòmica i financera, i tècnica i professional, així com els demés criteris de selecció i requisits de participació que estableixin els plecs de contractació.
Les empreses licitadores poden emplenar el Formulari del DEUC que s’adjunta com a annex a cadascun dels plecs que surten a licitació utilitzant el servei en línia de la Comissió Europea. L’empresa participant importarà aquest fitxer al seu ordinador i mitjançant el servei en línia de la comissió europea, en l’apartat “operador econòmic” podrà importar el fitxer, emplenar les dades necessàries, descarregar-lo i imprimir-lo per la seva presentació.
Les empreses licitadores també poden omplir el formulari DEUC sense l’ajuda del servei en línia de la Comissió Europea omplint el formulari DEUC en format pdf que també estarà a disposició conjuntament amb la resta de documentació en el perfil de contractant. En aquest cas, les empreses hauran d’omplir manualment totes aquelles dades que, per defecte, ja venien preestablertes a través del formulari DEUC electrònic específic elaborat per la Diputació.